Hitta:

Allmänt (400) Bilder (71) Eric (187) Film (27) Mini (16) Smycken (11) Tävling (11)

torsdag 27 maj 2010

Vilken sjuk jobbig dag igår....

Dagen började tidigt klockan 4 på natten, då jag vakna av smärta. Tog en tablett och gick och la mig igen. Somna om och vakna när Eric kalla på mig vid 7, när jag gick upp märkte jag att jag hade sjukt ont fortfarande och hade svårt att gå. Men tänkte inte mer på det utan gjorde vi oss och jag lämna lilleman på dagis.Sen jag kom hem igen...kände jag att det börja göra ondare och tog en av mina smärtstillande medel för benet. Gick och vila lite..men det släppte inte utan smärtan blev starkare och starkare. Till slut så började jag kräkas av smärtan och märkte att jag inte kunde rätt upp ryggen utan att typ skrika. Ringde jobb och meddela att jag inte kom och sen ringde Anna och hörde vad hon tyckte. Hon tyckte att jag skulle åka in...men jag tänkte att jag kunde vänta lite och bara försöka ta det lugnt...men det gjorde ondare och ondare. Till slut ringde jag mamma och hon körde in mig på akuten. Klockan 12.30 var vi inne på akuten och jag kunde knappt gå, kräktes en massa och hade samma smärta som man har när man födder barn. Vi kom in snabbt och jag fick vara på ambulansintaget för att jag skulle få snabb hjälp. Men GUD va de tog tid för de att få mig smärtstillad...de skulle prova massa saker innan jag fick ÄNTLIGEN morfin. Över 2 timmar fick jag stampa omkring innan jag äntligen kunde slappna av och kunde prata igen. Den smärtan är värre än att födda och jag hoppas slippa uppleva det igen. De meddela att de trodde jag hade njurstens anfall och jag skulle få träffa en läkare inne på kirugen så jag skulle bli över flyttad ditt. Väl där inne så fick jag träffa en läkare som hade pratat med en urolog som tyckte de skulle kolla mina njurar och mina uringångar om de fanns någon sten där. Ner på röntgen och fick bli kontraströntgad....Det kände som man häll på att kissa på sig. Blev varm i de nedre regionerna så jag var helt säker på att jag kissade...HIHI men det gjorde jag inte. De såg stenen nästan direkt och gjorde rätt snabbt beslutet att ta i sönder den med ultravåger...in i nästa rum där de sprängde den. Gjorde inte alls ont (eller jag hade hela kroppen full med morfin så vet inte riktigt). Efter allt var klockan närmare 21 på kvällen och jag hade bara ätit en macka + lite dricka på hela dagen. Så när jag vänta på att någon skulle ta mig från röntgen till akuten så började jag bli illamående och kände att jag behövde kräkas...börja kallsvettas och jag tänkte först ta mig till toan men något inom mig sa att jag skulle gå mot receptionen. Jag kom inte så långt innan jag vakna upp på en bår...Svimma av smärtan och det super låga blodsockret..!! Riktig äcklig känsla......sen var det upp och få mer smärtstillande och sen hem efter massa timmar på akuten.

HEMSK DAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar