Hitta:

Allmänt (400) Bilder (71) Eric (187) Film (27) Mini (16) Smycken (11) Tävling (11)

måndag 26 april 2010

Knäppa läkare och underbar syster =)

Foten blev tre gånger så stor igår kväll och jag hade ur ont. Packa ner lillemanen i vagnen och hoppade till vårdcentralen, där de inte kunde bedöma utan de ville att jag skulle få en andra bedömning av en läkare idag. Men hon skulle skriva ut smärt stillande, hoppade ner till Entré för att hämta ut och då visar det sig att hon hade skrivit ut smärt stillande som jag inte får lov att ta fast jag sa till henne. Fick lägga mig med världens smärta men jag somnade till slut. Ringde jobb morse och meddela att jag inte kom för att jag skulle kolla min fot. Fick tid till en ny läkare kl 08.30 och hon sa direkt att hon ville att foten skulle röntgas. Men hon skrev ut andra smärt stillande tabletter som jag kunde ta. Tror ni inte att hon skriver ut tabletter som jag inte fick lov att ta fast hon sa att hon skulle skriva ut Tramadol! Blev ur förbannad och sa snällt till att jag ville inte ha de tabletterna. Ringde pappa och fråga om han hade tid att köra mig till röntgen..tur är så hade han det. TACK PAPPA!!

De tog bilder på foten och hela underbenet. Tog en bra stund sen så kom de ut och meddela att jag skulle träffa en annan läkare. Då vet man redan att det är inte som det ska...och så var det. Jag har en spricka i anklen! Han sa att de skulle lägga ett gips som stöd och jag skulle få ta av det i slutet av veckan för sprickan håller på att läkas. Jag fråga eftersom det redan har börja läka om jag inte kunde få lov att bara ha binda på det. Och jag lovade att inte stödja på det och vara stilla. Men det underlättade om jag slapp att ha gips. ( Jobbigt när man ska duscha och när man ska sova) Fick som jag ville =) Inget gips, men kryckor och sjukgymnastik. Har fått en ordentlig muskelbristning också. Jag sa till läkaren där inne att jag inte har fått någon smärt stillande och förklara hur det låg till. Och han skrev ut äntligen Tramadol!! Ringde min syster och meddela att jag var klar, för hon sa att hon kunde hjälpa mig med att hämta Eric och att komma hem. Medans jag vänta på henne prata jag med sjukgymnasten som jag ska träffa på måndag...om jag inte hade för ont i vaden innan för då skulle jag ringa så fick jag en akut tid. Långt men ibland blir det mycket som jag måste berätta.

TACK CARRO för att du ALLTID ställer upp =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar