Hitta:

Allmänt (400) Bilder (71) Eric (187) Film (27) Mini (16) Smycken (11) Tävling (11)

tisdag 13 april 2010

Läkaren....!!

Precis kommit hem ifrån läkaren och jag känner mig som någon har kört över mig. De sövde inte mig idag utan jag fick lugnande som gjorde att jag mer eller mindre inte var medveten. Nog det som fortfarande sitter i.. men men de gick upp och kollade hur tjocktarmen såg ut. Min läkare konstaterade väldigt snabbt att jag har inflammation i nedre delen av tjocktarmen. Han tyckte direkt att detta såg ut som Crohns sjukdom och att vi ska börja behandla det som det. Ingen opration utan mediciner....han ville sätta in kortison..men jag blir så himla dålig utav det så jag kommer ta kortison sprutor istället. Fick första sprutan idag och får nästa om en vecka, då han har fixat att jag bara går ner till vår vårdcentral sidan om oss och får den. Sen ska jag ta antibiotika nu i 5 dagar (väldigt stark sådan ). Sen var det bara låta medicinerna ha sin verkan och jag kommer ha det som jag har det nu....ont fram och tillbaka ...men jag vet hur jag ska behandla det.

Han sa också till mig att jag skulle vara medveten om att jag kommer vara väldigt trött nu medans jag tar antibiotikan och jag fick själv bestämma om jag skulle jobba eller inte. Så nu sitter jag här och funderar om jag ska vara hemma denna veckan och låta medicinen verka eller jag ska jobba?? Tror faktisk jag kommer jobba så dagarna går ...!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar