Hitta:

Allmänt (400) Bilder (71) Eric (187) Film (27) Mini (16) Smycken (11) Tävling (11)

fredag 26 juni 2009

Mitt lilla mat monster


Eric äter hur mycket som helst nu...han älskar verkligen mat. Undra vem han har fått det ifrån?? Han äter allt utom fisk, han äter fisk men det tar verkligen tid och han gör grimaser för varje tugga. Han äter nu också smörgås och 8 månaders mat. Så här ser hans mat schema ut för en dag:

04.00 Välling ca 110ml

07 - 08 portion gröt

11.00 Lunch 1 stor burk med mat, ½ stor burk med fruktpure

14.00 Fruktpure + smörgås

ca 16.30 Antingen 1 portion gröt eller ½ stor burk med mat.

18.30 Välling ca 110ml

3 kommentarer:

  1. Eric äter ju "nästan" mer en mig!!!
    Det är ju bra att han gillar det mesta. Fisk behöver han ju också äta.
    Äter han inget på natten förrän fram på småtimmarna? Det är ju skönt. Hur går det med torkningen runt munnen? Han är ju inte så glad för det.
    Kram farmor

    SvaraRadera
  2. Det är lite olika med vällingen på natten. Jag gav han välling kl 2 i natt men han ville inte ha utan sug typ 10ml sen somna om. Jag tror det är små ätande som han är van vid som vi håller på att träna bort...för han är mätt. Torkningen runt munnen går bra om man gör det i badrummet =)

    SvaraRadera
  3. Det låter lovande.
    Nu skall jag iväg och köpa en större grill
    kram Katarina

    SvaraRadera