Hitta:

Allmänt (400) Bilder (71) Eric (187) Film (27) Mini (16) Smycken (11) Tävling (11)

tisdag 9 juni 2009

Ny spis!

Vår 60-tals spis håller på att gå i sönder. Så fort vi använder ugnen + 2 plattor så går säkringen. Jag skicka mail till vår hyresvärd och skrev hur det var och han kontakta mig idag. Han sa att han hade inte tid att komma ut och kolla på vår spis innan nästa vecka. Men om jag kunde ge honom namnet på spisen så skulle han se vad han kunde göra. Jag sa vad den hette och han lätt chockad när han sa att vi var de ända i hela kvarteret som hade den spisen kvar. Och det fanns inte delar till den längre...så han beställer en ny spis till oss. JIPPI!! Så nu får vi se när den kommer. Hoppas på snart!


Var med Whiskeyveterinärs kontroll. Gjorde ett friskvårdskontroll på honom, allt var utan anmärkning. Veterinären tyckte han var i väldigt bra skikt för att vara 7år. Jag fråga om veterinären tyckte att han skulle gå ner lite i vikt och han sa att 1 - 2 kg skulle inte skada.

2 kommentarer:

  1. Det var ju skönt att Whiskey är i fin form. Då får jag inte ge honom fler godbitar!!!!
    Det kommer inte Whiskey att gilla, eller hur?
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Nej ...han kommer att bli sur. Han förväntar sig att han får något av dig varje gång vi har ätit. SES på lördag =)

    SvaraRadera